Små vårtecken

 
Att komma från ett vinterlandskap till ett vårlandskap, är ganska underligt. Eftersom jag har varit uppe i fjällen den senaste veckan, så är jag inte "van" med att se en grön gräsmatta utanför fönstret. Inte heller alla dessa små vår tecken. Idag var det tex 18 grader ute, vi hade en öppen dörr(som vi brukar ha när värmen kommer) och solen var framme. Dock var jag inne hela dagen för att skicka in skolarbeten och börja skriva en krönika till mediaproduktionen. Men jag ska inte ljuga, jag kollade en film också. 
 
Det känns lite konstigt att man ska vara tillbaka till skolan imorgon. Lovet har precis börjat, eller? Men det ska bli skönt att komma tillbaka till badminton träningarna och till alla rutiner. Och nu när det börjar bli lite varmare kanske man kan ta sig en springtur efter skolan. Man kan sitta i solen och läsa en bok, man kan gå långa promenader även om klockan är 7. Solen är nu framme vid den tiden. Nu är våren här och jag ska njuta. Fram med jeans jackan!