Ur fokus

 
Jag brukar oftast fota med autofokus. Det gör att fokusen ibland inte blir som man vill. Här över ser ni att kameran har fokuserat på det minsta lilla objektet på bilden som möjligt, snöflingorna. När kameran fokuserar fel så blir jag irriterad på autofokusen och sätter fokusen själv. Men ibland blir faktiskt bilderna intressantare ur fokus. Mina bilder blev fina ändå, även om de var ur fokus. 
 
Med den nya kameran har jag märkt att den fokuserar fel lite oftare än den gamla. Men jag kan tänka mig att det är bra just för att jag kan lära mig sätta fokusen själv. Lära mig att fota med manuellfokus. Jag är inte så bra på manuellfokus, jag får inte till det så att motivet blir skarpt. Jag köpte kamerahuset för en anledning. För att utvecklas som en fotograf. 
Hemma Hos Felicia

superfina bilder!!

Svar: Åh taack! ^^
Lina Sandén